OBȚINE UN CONSULT GRATUIT

1. PREAMBUL

Prin prezenta se stabilesc condițiile de vânzare a produselor din magazinul online www.optimac.ro, proprietatea ANAMAR OPTIMAC SRL, societate legal înființată conform legilor romane, cu sediul în Brașov, str. Triumfului nr. 23, camera 1, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J08/1703/2011, CUI RO29274136, având contul bancar nr. RO43 INGB 0000 9999 0518 6727, deschis la ING BANK SA, Sucursala Brașov, adresa de e-mail office@optimac.ro.

Folosirea acestui site, respectiv înregistrarea unei comenzi, implică acceptarea de către dumneavoastră a prezentelor termeni și condiții și acceptarea de către dumnevoastră a utilizării e-mailului ca tehnică de comunicare la distanță. Pentru folosirea în cele mai bune condiții a site-ului, se recomandă citirea cu atenție a acestor termeni și conditii.

Ne rezervăm dreptul de a face modificări ale acestor prevederi fără nicio notificare prealabilă. Sunteți de acord și acceptați ca, fără nicio notificare prealabilă, putem șterge sau adăuga orice informație pe site sau întrerupe orice activitate pe site, iar în cazul în care se fac referiri la alte site-uri nu garantăm și/sau nu confirmăm sub nicio formă tipul de informație pe care îl veți găsi pe aceste site-uri. Rămâne la aprecierea dumneavoastră dacă vizitați sau nu aceste site-uri sau luați sau nu în considerare informația găsită acolo.

Dacă nu acceptați termenii și condițiile prezentate, în acest caz nu ar trebui să continuați navigarea pe site-ul nostru și nu veți putea plasa comenzi pe site-ul nostru.

Ne rezervăm dreptul să refuzăm să oferim servicii către orice persoană din diferite motive la orice moment.

Prin folosirea site-ului nostru, utilizatorul este singurul responsabil pentru toate activitățile pe care le întreprinde pe site și este răspunzător pentru orice daune materiale, intelectuale, electronice sau de orice altă natură pe care le produce site-ului sau terților, în conformitate cu legislația română în vigoare.

2. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ

Tot conţinutul site-ului www.optimac.ro, respectiv poze, imagini, texte, descrieri, caracteristici, elemente de grafică, scripturi, software și nu numai sunt proprietatea SC ANAMAR OPTIMAC SRL, fiind apărat de Legea privind dreptul de autor şi drepturile conexe şi de legile privind proprietatea intelectuală şi industrială. Folosirea oricărui element enumerat fără acordul companiei noastre se pedepseşte, conform legislaţiei în vigoare.

SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu îşi asumă responsabilitatea şi / sau nu poate fi învinuită pentru pagubele ce pot apărea ca urmare a folosirii conţinutului site-ului www.optimac.ro.

SC ANAMAR OPTIMAC SRL poate oferi dreptul de a utiliza un anumit element unei persoane sau entități printr-un acord în scris. Acordul se aplică strict pentru conținutul sau conținuturile enumerate, este valabil pentru perioada de timp precizată în acord, fără a se permite utilizarea altor elemente ale site-ului www.optimac.ro și este valabil doar pentru persoanele sau entitățile precizate în acord.

Utilizarea oricăror nume de marcă înregistrată nu reprezintă o reclamă pentru brandul respectiv.

Eventualele încălcări ale dreptului de autor pot fi raportate la următoarea adresă de e-mail: office@optimac.ro.

3. PRODUSE

Magazinul online www.optimac.ro este specializat în comercializarea de ochelari de soare, ochelari de vedere și lentile de contact, către orice persoană fizică (persoană cu vârsta de minim 18 ani) sau persoană juridică. Pentru fiecare dintre produsele postate pe site-ul menționat, ANAMAR OPTIMAC SRL se obligă să afișeze toate caracteristicile esențiale ale acestora, care să permită cumpărătorului o identificare, comparare și o alegere corectă.

ANAMAR OPTIMAC SRL își rezervă dreptul de a modifica, fără preaviz, caracteristicile produselor afișate. Imaginile publicate pe site au titlu de exemplu, iar produsele livrate pot diferi uneori de imaginile prezentate în orice mod (culoare, aspect etc.). Informaţiile de pe site-ul nostru au caracter informativ şi sunt puse la dispoziţia utilizatorilor cu bună credință, din surse de încredere.

Produsele comercializate respectă legislația română în vigoare. Produsele cumpărate de pe site-ul www.optimac.ro sunt livrate în ambalaje originale și beneficiază de o perioadă de garanție, conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor. Termenul de garanție decurge din momentul facturării produsului.

SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu poate fi considerată responsabilă pentru utilizarea necorespunzătoare a produselor comandate.

În cazul în care clientul deține o rețetă medicală sau prescripție pentru dioptrii, se obligă să garanteze faptul că aceasta a fost oferită de către o persoană calificată, că oferă toate detaliile prescripției (inclusiv notele adiționale) și că nu este mai veche de 12 de luni.

În cazul lentilor de contact, clientul trebuie să aibă o rețetă specială pentru lentile de contact, să ia la cunoștință și să respecte cu strictețe toate regulile cu privire la întreținerea și utilizarea lentilelor de contact. De asemenea, în cazul utilizării soluțiilor de întreținere pentru lentile de contact și al picăturilor oftalmice, cumpărătorul trebuie să cunoască și respecte toate indicațiile menționate pe prospect.

4. CONDIȚII GARANȚIE

Rame de vedere și ochelari de soare: 24 de luni în condițiile utilizării corespunzătoare sau termenul specificat în certificatul de garanție. Garanția acordată de furnizor se referă doar la deficiențe ale produselor determinate de defecte de fabricație sau vicii ascunse, descoperite în condițiile unei întrețineri corespunzătoare a produselor. Deteriorări ale produselor precum zgârieturi, fisuri, spărturi, rupturi, deformări nu sunt acoperite de garanție, fiind considerate efecte ale unei întrețineri necorespunzătoare.

Lentile de contact, soluții și accesorii pentru lentilele de contact: dacă apar probleme în termen de 14 zile de la desigilare, dar nu mai târziu de 24 de luni de la achiziție, în cazul în care lentilele au fost manevrate corespunzător și întreținute cu soluțiile corespunzătoare, conform indicațiilor, lentilele vor fi înlocuite automat sau se va restitui suma de bani corespunzătoare pentru lentila defectă.

Garanția lentilelor de contact acoperă următoarele probleme apărute: zgârieturi din fabricație pe suprafața lentilei, pete pe suprafața lentilei, diferențe de putere dioptrică față de dioptria înscrisă pe ambalaj.

5. OBLIGAȚIILE DUMNEAVOASTRĂ DE ÎNREGISTRARE

Pentru a cumpăra produse de pe site-ul www.optimac.ro va trebui să acceptați termenii și condițiile prezente și apoi să comandați produsul/produsele dorite, prin parcurgerea următorilor pași:

Pasul 1: alegerea produselor cu opțiunea "Adaugă în coș" disponibilă în dreptul fiecărui produs. După finalizarea listei de cumpărături, se poate previzualiza și modifica comanda apăsând butonul "Coșul meu".

Pasul 2: Verificarea detaliilor comenzii - pentru finalizarea cu succes a comenzii, trebuie menționate detalii utile, precum nume, prenume, telefon, e-mail, adresă de livrare, adresă de facturare și modalitatea de plată (ramburs, card online), modalitatea de livrare (curierat, ridicare din magazin).

Pasul 3: plasarea comenzii - după apăsarea butonului "Plasați comanda" produsele, adresa de livrare și modalitatea de plată sunt verificate. Dacă toate datele sunt corecte, comanda urmează sa fie procesată de către operatorii noștri. În cazul plății prin card bancar, veți fi direcționat în fereastra de plată.

Pasul 4: Odată trimisă comanda, veți primi un e-mail pe adresa menționată de confirmare a comenzii dumneavoastră care cuprinde prețurile produselor comandate, detaliile privind livrarea și taxa de transport.

Pentru produsele realizate la comandă se percepe un avans, iar cuantumul acestuia va fi transmis de către un operator SC ANAMAR OPTIMAC SRL. De asemenea, comenzile pentru produsele realizate la comandă nu beneficiază de dreptul de anulare. Mai mult decât atât, refuzul și/sau neridicarea ochelarilor personalizați în termen de 60 de zile calendaristice de la finalizarea comenzii cu specificațiile din rețeta dumneavoastră, duce la anularea comenzii și la pierderea avansului achitat.

SC ANAMAR OPTIMAC SRL își rezervă dreptul de a refuza parțial sau total o comandă efectuată de către utilizator, fără nicio obligație sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilate părți daune sau interese, în următoarele cazuri: produsele nu există în stoc, plată nefinalizată, datele furnizate sunt incomplete sau incorecte, comanda poate produce daune de orice natură companiei SC ANAMAR OPTIMAC SRL sau/și partenerilor, clientul a refuzat mai multe comenzi anterior.

6. CONDIȚII ȘI MODALITĂȚI DE PLATĂ

Plata comenzii se poate realiza astfel:

a) Prin card, online. Partenerul SC ANAMAR OPTIMAC SRL pentru plăți online este NETOPIA mobilPay. Mai multe despre termenii și condițiile NETOPIA mobilPay puteți găsi accesând link-ul următor: https://netopia-payments.com/termeni-si-conditii-generale/.

b) în numerar, la livrare. Plata cu numerar se face în lei, integral, la livrare. Valoarea produselor este cea din momentul confirmării telefonice sau prin e-mail a comenzii. Plata se face către reprezentantul firmei de curierat.

c) la casa de marcat din magazinul în care s-a solicitat ridicarea produsului/produselor. Plata se poate face cu numerar în lei sau prin POS la personalul de la casele de marcat. 

7. LIVRAREA

Livrarea produselor comandate se va face în toate orașele din România. Livrarea se face în termen de 24-48 de ore de la confirmarea telefonică a comenzii de catre operatorul SC ANAMAR OPTIMAC SRL. Termenul menționat este orientativ, acesta putând fi modificat din motive independente de voința noastră. Livrarea produselor se face de luni până vineri cu excepția zilelor de sărbătoare legală, între orele 09.00-18.00, potrivit intervalului de timp în care dumneavoastră ați optat prin completarea formularului de comandă. În cazul în care doriți livrarea sâmbătă vă rugăm să specificați în pagina de comandă. Operatorul SC ANAMAR OPTIMAC SRL vă va confirma livrarea ținând cont de destinația coletului. Livrarea produselor se va face la adresa indicată de dumneavoastră în comandă. Livrarea se va face GRATUIT dacă valoarea produselor este de minim 250 lei. Dacă valoarea produselor comandate este sub 250 lei, atunci livrarea se va face contra cost. Taxa de transport depinde de mai mulți factori și este calculată în procesul de plasare a comenzii. Plata prețului produselor comandate și a tarifului de livrare se va face conform condițiilor și modalităților de plată prevăzute la punctul 6.

Produsele se livrează în forma în care vin de la producător și în limita stocului disponibil. SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu poate garanta disponibilitatea în stoc a tuturor produselor prezentate. Oferta produselor afișate este valabilă în limita stocului disponibil. SC ANAMAR OPTIMAC SRL își rezervă dreptul de a decala termenele de livrare, în situația în care produsul sau produsele comandate nu sunt disponibile în stoc la momentul primirii comenzii. În această situație, clienții vor fi informați și consultați cu privire la menținerea sau anularea comenzii.

La livrare, produsele vor fi însoțite de următoarele documente: factură fiscală în original și certificat de garanție. Lipsa unei înștiințări din partea noastră și expirarea termenului de livrare, vă dă dreptul să refuzați oricând preluarea produselor. În cazul în care nu sunteți găsit la adresa mentionață, în intervalul orar stabilit de comun acord, curierul va reveni încă o dată, după ce va restabili contactul cu dumneavoastră pentru stabilirea unei noi date de livrare. În cazul în care, nici a doua oară nu ați fost găsit la adresa menționată, în intervalul stabilit de comun acord cu curierul nostru, comanda dumneavoastră va fi anulată și produsul returnat la sediul nostru.

8. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT

(conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative)

Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16 din OUG nr. 34/2014, dumneavoastră, în calitate de consumator, beneficiați de o perioadă de 30 zile calendaristice pentru a vă exercita dreptul de retragere din contract, fără să fiți nevoiți să justificați decizia de retragere şi fără să suportați alte costuri decât cheltuielile directe legate de returnarea produselor. Singurele costuri care cad în sarcina dumneavoastră sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. În această situație, cumpărătorul este obligat să nu desigileze produsele.

Conform art 16 din OUG nr. 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere următoarele:

- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

- produsele confecţionate după specificaţii prezentate de consumator sau personalizate în mod clar, precum ochelarii de vedere confecţionati după prescripţie;

- furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

Produsul ce se dorește a fi returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, fără să prezinte urme de uzură, consum, zgârieturi, lovituri sau alte defecte, în ambalaj original, să aibă toate accesoriile, etichetele și documentele trebuie să fie intacte. De asemenea, produsele din categoria consumabile trebuie să aibă ambalajul sigilat, intact și nedesfăcut și să respecte în totalitate normele de igienă. În caz contrar, vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza returul sau de a percepe o taxă de aducere a produselor la starea ințială în cazul în care acest lucru este posibil.

În cazul neadaptării cu lentilele de contact se va completa un formular special în care vor fi descrise problemele sesizate.

Dreptul de retragere din contract trebuie exercitat anterior expirării perioadei de retragere (14 zile calendaristice), prin informarea, în scris, a companiei SC ANAMAR OPTIMAC SRL, cu privire la decizia de retragere din contract.

Informarea privind exercitarea dreptului de retragere din contract poate fi efectuată prin alegerea uneia dintre următoarele variante:

- modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexa de la OUG 34/2014 sau modelul de aici

- declaraţie neechivocă în care vă exprimați decizia de retragere din contract

Formularul de retragere completat și semnat sau declarația neechivocă, semnată, privind exprimarea deciziei de retragere din contract trebuie transmisă de dumneavoastră în calitate de consumator către compania SC ANAMAR OPTIMAC SRL, înaintea expirării perioadei de retragere (30 zile calendaristice), fie prin poștă (la următoarea adresă: Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac), fie prin e-mail (la următoarea adresă de e-mail: office@optimac.ro). În acest caz, SC ANAMAR OPTIMAC SRL vă va confirma primirea formularului de retragere, prin transmiterea unui e-mail către adresa de e-mail de la care a fost trimis formularul de retragere.

Termenul de 30 zile calendaristice pentru exercitarea dreptului de retragere din contract curge de la ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:

- în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;

- în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;

- în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului produs.

În cazul în care vă veți exercita dreptul de retragere din contract, aveți obligația să returnați produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ați comunicat către SC ANAMAR OPTIMAC SRL decizia dumneavoastră de retragere din contract. Termenul de 30 zile este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de dumneavostră înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Adresa pentru returnarea produselor: Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac, de luni până vineri, între orele 10-18.

Costurile directe legate de returnarea produselor sunt suportate de către consumator. De asemenea, consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.

În cazul în care vă veți exercita dreptul de retragere, cu respectarea termenilor și condițiilor din prezentul înscris, SC ANAMAR OPTIMAC SRL vă va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea dumneavoastră, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și în orice caz, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data îndeplinirii, în mod cumulativ, de către dumneavoastră a următoarelor condiții:

- recepționarea de către SC ANAMAR OPTIMAC SRL a produselor care au făcut obiectul vânzării;

- primirea de către SC ANAMAR OPTIMAC SRL a informării scrise privind decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu cele menționate în prezentele termeni și condiții;

- prevederile de mai sus au fost respectate.

Pentru evitarea oricărui dubiu, SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de SC ANAMAR OPTIMAC SRL și nici costurile directe suportate de consumator cu ocazia returnării produselor.

9. LIMITELE RESPONSABILITĂȚII

SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu poate fi responsabilă pentru neonorarea unei comenzi din cauze de forță majoră sau caz fortuit.

10. RECLAMAȚII

Reclamațiile dumneavoastră privind orice probleme legate de livrarea produselor comandate le puteți transmite la adresa: Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac, precum și la adresa de e-mail office@optimac.ro, urmând ca SC ANAMAR OPTIMAC SRL să răspundă în cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea sesizării dumneavoastră.

11. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

11.1. În contextul acestui document, SC ANAMAR OPTIMAC SRL prelucrează datele cu caracter personal furnizate de dumneavoastră în cazul în care:

- Achizitionați produse prin intermediul site-ului nostru

- Aveți un cont pe site-ul nostru

- V-ați abonat la newsletter-ul nostru

Decideți să vă retrageți din contractul cu noi:

a) În situația în care doriți să comandați produse de pe site-ul www.optimac.ro (indiferent dacă aveți sau nu cont pe site), datele pe care le solicităm sunt următoarele: nume, prenume, telefon, e-mail, adresă de livrare, adresă de facturare, modalitate de plată, modalitate de livrare. Aceste date sunt furnizate prin completarea formularelor postate pe site-ul www.optimac.ro cu ocazia efectuării unei comenzi de produse.

În cazul în care doriți să plătiți pentru produsele achizitionate prin card de credit sau de debit, vi se va solicita să furnizați informații aflate pe aceste cărți de credit, respectiv de debit, exclusiv în vederea procesării plății dumneavoastră, utilizând această modalitate.

Datele cu caracter personal pe care le furnizați pentru efectuarea plății online sunt folosite de către noi și de către NETOPIA mobilPay exclusiv pentru procesarea plății pentru comenzile efectuate. Introducerea datelor bancare pentru plata cu cardul nu se face pe site-ul nostru, ci direct pe site-ul procesatorului de plăți NETOPIA mobilPay. SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu stochează sau utilizează aceste date.

b) În cazul în care aveți creat cont pe site-ul www.optimac.ro, SC ANAMAR OPTIMAC SRL va prelucra datele cu caracter personal furnizate de dumneavoastră prin completarea formularului ,,Înregistrează-te”. La crearea contului vom procesa numele, prenumele, telefonul, adresa de e-mail, adresa sau adresele de livrare, în cazul în care indicați mai multe adrese de livrare, pentru livrări diferite, adresa sau adresele de facturare, în cazul în care indicați mai multe adrese de facturare.

Aceste date sunt prelucrate pe perioada existenței contului dumneavoastră, iar ulterior ștergerii contului dumneavoastră, SC ANAMAR OPTIMAC SRL va transforma datele dumneavoastră cu caracter personal (e-mail, nume, prenume, adresă de e-mail, adresă de livrare, adresă de facturare, telefon) în date anonime și le va prelucra în scopuri statistice interne, pe durata existenței companiei.

Crearea unui cont pe site nu este condiționată de transmiterea unei comenzi. Totuși, crearea unui cont, poate facilita comanda produselor având în vedere că o dată introduse datele dumneavoastră la momentul creării contului nu vor mai trebui reinserate cu ocazia fiecărei comenzi în parte.

Astfel, prin crearea unui cont, puteți salva produsele dorite într-o listă, să vizualitați comenzile anterioare transmise prin intermediul site-ului și să aveți completate automat datele dumneavoastră când plasați o comandă.

Totodată, în vederea accesării contului dumneavoastră va trebui să vă stabiliți și o parolă. Vă rugăm să vă asigurați că mențineți secretul parolei precum și a oricăror altor informații legate de contul dumneavoastră, iar în caz contrar utilizatorul își asumă întreaga responsabilitate pentru divulgarea datelor sale confidențiale unui terț.

SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu solicită cumpărătorilor prin niciun mijloc de comunicare (e-mail, telefonic, SMS, scrisoare, etc.) informații referitoare la date confidențiale de tip conturi, carduri bancare sau parole. În cazul în care vă confruntați cu o astfel de situație, vă rugăm să ne informați asupra unor asemenea tentative, prin scrisoare la adresa: Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac sau e-mail la office@optimac.ro.

Datele dumnevoastră vor fi stocate în vederea înregistrării și operării contului deschis pe site-ul nostru, cu scopul de a vă oferi posibilitatea de a vă administra în mod eficient comenzile.

În situaţia în care decideți să ștergeți contul de utilizator, prin apăsarea butonul „Șterge contul” acest lucru nu va atrage dezabonarea de la newletter, operațiune care va trebui realizată separat. Dacă solicitați ştergerea contului, însă pe acel cont există cel puţin o comandă activă, cererea de ştergere a contului va putea fi înregistrată numai după livrarea produselor şi finalizarea ultimei comenzi active.

c) Prin bifarea căsuței ,,Abonează-te la newsletter", persoana vizată își dă acordul să primească oferte, promoții, mesaje publicitare și de marketing prin e-mail de la SC ANAMAR OPTIMAC SRL cu privire la activitatea desfășurată, produsele comercializate, la campaniile și concursurile organizate. În cazul în care persoana vizată nu dorește să primească oferte, promoții, mesaje publicitare și de marketing prin e-mail de la SC ANAMAR OPTIMAC SRL nu va bifa căsuța, "Abonează-te la newsletter".

În cazul în care persoana abonată la newsletter, la un moment dat, nu mai dorește să primească oferte, promoții, mesaje publicitare și de marketing cu privire la activitatea desfășurată de SC ANAMAR OPTIMAC SRL, produsele comercializate, la campaniile și concursurile organizate, persoana abonată va trebui să ne anunțe despre acest lucru, prin transmiterea în acest sens a unei cereri scrise, datată și semnată, adresată societății SC ANAMAR OPTIMAC SRL și transmisă la adresa (Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac) sau direct din newsletter, prin opțiunea de dezabonare menționată în disclaimer-ul de la finalul email-ului primit de la SC ANAMAR OPTIMAC SRL.

d) În cazul în care doriți să vă retrageți din cadrul unui contract cu noi, SC ANAMAR OPTIMAC SRL prelucrează următoarele date furnizate de dumneavoastră prin completarea formularului de retragere: nume, prenume, adresă, semnatură.

11.2. Scopurile prelucrării datelor

Scopurile prelucrării datelor mai sus menționate sunt:

- Furnizarea produselor solicitate de la noi

Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal relevante pentru a furniza produsele solicitate. De exemplu, în livrarea de produse către dumneavoastră, este posibil să ne bazăm pe datele dumneavoastră cu caracter personal (de ex. adresa de livrare) pentru a ne îndeplini obligațiile contractuale. Totodată, în vederea procesării plăților efectuate în cazul achiziției de produse online, prin intemediul site-ului nostru, putem procesa datele cardului dumneavoastră bancar.

Ne întemeiem în acest caz pe îndeplinirea contractului (în sens larg) ca temei al procesării (inclusiv efectuarea livrărilor, procesarea plăților).

- Comunicarea cu dumneavoastră

Este posibil să ne transmiteți comentarii, sugestii sau întrebări legate de site-ul nostru și de produsele noastre precum și de procesarea datelor dumneavoastră cu caracter personal prin intermediul site-ului nostru.

În acest caz, utilizăm datele de contact pentru a comunica cu dumneavoastră în legătură cu solicitările dumneavoastră. Scopul prelucrării în acest caz este analizarea cererilor dumneavoastră și oferirea de răspunsuri la acestea.

- Prelucrarea datelor ca obligație impusă de lege

Putem prelua unele dintre datele dumneavoastră în contextul furnizării produselor bazate pe obligații impuse de lege (de exemplu, obligația de a respecta legile fiscale). În acest caz, temeiul prelucrării este îndeplinirea unei obligații legale.

- Trimiterea de newsletter-uri

Putem, de asemenea, să folosim datele dumneavoastră de contact pentru a vă furniza în formă electronică newsletter-uri de specialitate despre produsele noastre, dar numai dacă v-ați abonat și, prin urmare, v-ați exprimat consimțământul expres pentru o astfel de prelucrare. Puteți oricând să vă retrageți consimțământul, exprimându-vă opțiunea de a nu primi newsletter-uri în viitor apasând "Dezabonare" atunci când primiți e-mailul respectiv sau să ne scrieți un e-mail la adresa office@optimac.ro.

- Retragerea din contract

Putem prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pentru a putea parcurge procedura de retragere din contract și returnare a produsului/produselor achiziționate (inclusiv formalitățile cerute de legislația fiscală).

11.3. Durata procesării

Intenționăm să păstrăm datele dumneavoastră cu caracter personal pe durata contractului încheiat, precum și după aceea, în conformitate cu politicile noastre interne și cu obligațiile legale care ne revin.

În cazul în care datele nu sunt colectate în contextul unui acord, astfel de date vor fi păstrate atât timp cât este necesar pentru atingerea scopului colectării datelor preconizate sau a oricărei alte perioade mai lungi impuse de lege, un regulament de păstrare a înregistrărilor sau autoritățile publice.

Imediat după încheierea perioadei de arhivare aplicabile, datele trebuie să fie:

- șterse sau distruse în siguranță; sau

- transferate într-o arhivă (cu excepția cazului în care acest lucru este interzis prin lege sau prin regulamentul privind păstrarea înregistrărilor).

Datele cu caracter personal colectate și utilizate pentru abonarea la newsletter-ul nostru vor fi șterse imediat dacă vă dezabonați de la serviciul nostru de newsletter.

11.4. Dezvăluirea datelor cu caracter personal

Datele dumneavoastră sunt destinate utilizării de către SC ANAMAR OPTIMAC SRL în scopurile menționate mai sus și nu vor fi dezvăluite terților, cu excepția firmei de curierat care asigură livrarea produselor comandate de dumneavoastră, a eventualilor împuterniciți ai SC ANAMAR OPTIMAC SRL care vor prelucra datele cu caracter personal în numele și pe seama SC ANAMAR OPTIMAC SRL cu respectarea dispozițiilor Regulamentului nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (GDPR), a eventualilor dobânditori ai site-ului www.optimac.ro (prin vânzare-cumpărare sau alte forme de dobândire a site-ului). Prin comanda efectuată, dumneavoastră vă exprimați acordul pentru dezvăluirea datelor dumneavoastră cu caracter personal următorilor terți: eventualilor dobânditori ai site-ului www.optimac.ro (prin vânzare-cumpărare sau alte forme de dobândire a site-ului), împuterniciților companiei SC ANAMAR OPTIMAC SRL care vor prelucra datele cu caracter personal în numele și pe seama SC ANAMAR OPTIMAC SRL cu respectarea dispozițiilor GDPR, firmei de curierat (GLS care va asigura livrarea produselor și/sau transmiterea materialelor publicitare), altor firme de drop mail care vor asigura transmiterea materialelor publicitare.

Totodată, este posibil să dezvăluim:

- datele dumneavoastră pentru a ne conforma legii sau ca răspuns la o cerere din partea unei instanțe sau a unei alte autorități legale, cum ar fi un mandat sau o citație. SC ANAMAR OPTIMAC SRL ar putea, de asemenea, să împărtășească informațiile cu bună-credință în cazul în care considerăm că este necesar să prevenim sau să gestionăm fraude sau să protejăm SC ANAMAR OPTIMAC SRL.

- date cu caracter personal relevante autorităților competente, în contextul furnizării produselor pe care le-ați solicitat de la noi.

11.5. Drepturile persoanelor vizate

Conform GDPR, beneficiaţi de urmatoarele drepturi:

- dreptul de accesare - vă permite să obțineți confirmarea că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de noi și, în cazul unui răspuns afirmativ, detaliile relevante ale acestor activități de prelucrare;

- dreptul de rectificare - vă permite rectificarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în cazul în care acestea sunt inexacte;

- dreptul de ștergere - vă permite să obțineți ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal în anumite cazuri (de exemplu, dacă datele nu mai sunt necesare în legătură cu scopurile pentru care au fost colectate sau v-ați retras consimțământul atunci când prelucrarea avea ca temei consimțământul dumneavoastră sau datele au fost prelucrate ilegal);

- dreptul de restricționare - vă permite să obțineți restricționarea procesării datelor dumneavoastră cu caracter personal în anumite cazuri (de exemplu, atunci când contestați exactitatea datelor dumnevoastră cu caracter personal, pentru o perioadă care ne permite să verificăm o astfel de exactitate);

- dreptul de a vă opune - vă permite să vă opuneți prelucrării în continuare a datelor dumnevoastră cu caracter personal în condițiile și limitele stabilite de lege;

- dreptul la portabilitatea datelor - vă permite să primiți datele cu caracter personal referitoare la dumnevoastră, pe care ni le-ați furnizat, într-un format structurat, utilizat în mod obișnuit și care poate fi citit în mod automat sau să transmiteți aceste date unui alt controlor de date.

Pentru exercitarea acestor drepturi, ne puteţi adresa o cerere scrisă, datată şi semnată la SC ANAMAR OPTIMAC SRL, adresă: Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac sau la adresa de e-mail office@optimac.ro.

De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în faţa autorităţii de supraveghere în domeniul protecției datelor cu caracter personal. Menționăm că datele dumneavoastră nu vor fi supuse unui proces decizional automatizat și nu vor fi transferate în străinătate, fiind folosite doar pe teritoriul României.

Pentru informații suplimentare legate de protecția datelor, vă rugam să ne transmiteți e-mail la adresa office@optimac.ro și vă răspundem cu plăcere. Totodată, vă rugăm să consultați politica noastră privind protecția datelor.

12. JURISDICȚIE

Toate vanzările societății SC ANAMAR OPTIMAC SRL sunt considerate ca având loc la sediul din Brașov, Bulevardul Victoriei nr. 4, magazin Optimac care constituie și locul unde obligația a luat naștere sau aceea a locului plății. Orice litigiu apărut între clienți și SC ANAMAR OPTIMAC SRL se vor rezolva pe cale amiabilă. În cazul în care părțile nu au reușit să soluționeze litigiul pe cale amiabilă, acesta se va soluționa de instanțele judecătorești competente.

13. TRANSFERUL DREPTULUI DE PROPRIETATE

Transferul dreptului de proprietate asupra produselor comandate de pe site-ul www.optimac.ro se face la momentul primirii de către dumneavoastră a produselor comandate, cu condiția achitării prețului acestora.

Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat consumatorului în momentul în care acesta sau o parte terţă desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor.

14. AVIZE ȘI CERTIFICĂRI

SC ANAMAR OPTIMAC SRL comercializează produse originale și sigilate conform standardelor CE. Produsele comercializate sunt certificate internațional ISO 9001 și avizate în România de către Ministerul Sănătății.

Comercializarea dispozitivelor medicale este supusă normelor legale stabilite de către Ministerul Sănătății și se realizează conform dispozițiilor Ordinului 566/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a titlului XX din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, referitoare la avizarea activităţilor în domeniul dispozitivelor medicale și ale Ordinului 1009/2016 privind înregistrarea dispozitivelor medicale în baza naţională de date. Astfel, pentru comercializarea acestor produse deținem autorizație de la Ministerul Sănătății.

Lentilele de contact și soluțiile de întreținere și curățare fac parte din categoria dispozitivelor medicale IIB.

15. LEGISLAȚIA APLICABILĂ

Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic; Ordonanța Guvernului nr. 130/2000 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță, republicată cu modificările și completările ulterioare, GDPR și legislația națională aplicabilă protecției datelor cu caracter personal.